maandag 15 december 2008

Droom

Vannacht droomde ik dat ik mij in een hotel in Frankrijk bevond. Het was een heel groot hotel met heel veel gangen en trappen, net een doolhof. Toch wist ik er heel goed de weg, alsof ik er eerder geweest was. Ik kon mij echter niet herrinneren waneer dat geweest moet zijn.
Op het moment dat ik bij mijn kamer kwam werd ik staande gehouden door een politieagent met getrokken pistool en ik diende mij te legitimeren. Heel langzaam moest ik mijn paspoort overhandigen. Nadat ik dat gedaan had, sloeg de schrik mij om het hart. Het paspoort dat de agent in zijn handen had, was niet mijn paspoort maar een Arabisch paspoort met een foto van iemand die heel erg op mij leek. In mijn beste Frans probeerde ik de agent duidelijk te maken dat het niet mijn paspoort was en dat iemand zijn paspoort verwisseld moest hebben met die van mij. De agent vroeg of ik mij op een andere manier kon legitimeren. Was een rijbewijs ook goed? Ja dat was goed. Ik overhandigde hem mijn rijbewijs en alles bleek in orde. Ik mocht verder.
Toen ik bij mijn kamer kwam zag ik dat de kamerdeur was opengebroken. De muren stonden vol met graffiti. De schoonmaakploeg was al bezig deze te verwijderen. Even later zat ik buiten het hotel op een muurtje met mijn moeder een sigaretje te roken. Toen bereikte mij het bericht dat degene die mijn paspoort met die van hem had verwisseld een lang gezochte moslim extremist was en dat de Gendarmerie hem zojuist had aangehouden.

1 opmerking:

  1. allejekes wat een spannenden avonturen maak jij mee in je dromen, menig filmmaker zou er jalours op worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen